![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 03-06-2016 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 16.464 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | SX-543-H Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 03-06-2016 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 16.464 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | SX-543-H Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Jeroen Postma B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Otterkoog 121 |
Postcode | 1822 BX |
Plaats | Alkmaar |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 10114710 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autobedrijfjeroenpostma.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: apr. 2016 - dec. 2017
Technische informatie
Koppel: 140 Nm
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Topsnelheid: 110 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 381 x 173 x 165 cm
Wielbasis: 243 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.360 kg
Laadvermogen: 385 kg
GVW: 1.745 kg
Interieur
Interieurkleur: Ivoor
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Staat
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Onderhoudsboekjes: Digitaal
Verbruik combinatierit: 413 kWh/100km
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen e-Mehari | Luxueus kamperen
Luxueus kamperen. Dat klinkt mooi, maar de term is tegenstrijdig met zichzelf. Kamperen, hoe luxueus ook, is per definitie minder comfortabel dan thuis. De charme is echter de eenvoud, het pure. Terug naar de basis. Ook pure auto's hebben zo'n aantrekkingskracht. Denk aan de Donkervoort D8, Morgan Plus/8, Land Rover Defender en... de Citroën e-Méhari.
![Autotest | Citroen e-Mehari Luxueus kamperen](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4045/citroen-e-mehari.jpg)
De Citroen e-Mehari is zonder twijfel de leukste elektrische auto van dit moment. De e-Mehari is onpraktisch, maar brengt autorijden wel terug tot de essentie. Dat geeft heel veel rijplezier.
Plus
- heel veel rijplezier
- uniek concept
Min
- niet verkrijgbaar in Nederland
- beperkte actieradius
Conclusie
Citroën heeft op het moment van schrijven minder dan duizend exemplaren van de e-Méhari gebouwd. Citroën Nederland heeft bovendien besloten om de e-Méhari niet naar Nederland te brengen omdat - we citeren - "er geen markt is voor een elektrische cabriolet".
Na een proefrit zijn de argumenten van zowel de fabrikant als de Nederlandse importeur goed te begrijpen. Door het productieaantal laag te houden hoeft niet aan alle Europese wetten voldaan te worden en kan de e-Méhari nog puurder blijven. Gezien de stevige prijs (in Frankrijk 25.000 euro) en het weer in Nederland zal de vraag naar een elektrische open auto inderdaad gering zijn.
Maar... Citroën werkt achter de schermen aan een e-Méhari met hardtop. Die versie zal wél voorzien zijn van alle wettelijke veiligheidsvoorzieningen en van iets meer luxe. Dat maakt de e-Méhari veelzijdiger en bruikbaarder. Nu is de e-Méhari als kamperen: eenvoudig en terug naar de basis. Als het pure gevoel ook met hardtop behouden blijft, dan is de e-Méhari als luxueus kamperen: van alle gemakken voorzien, maar dan om puur te genieten.