Volkswagen T-Cross
Heel gewoon gebleven
De meeste SUV's worden gekocht om het uiterlijk. Autofabrikanten doen er daarom alles aan om hun Sports Utility Vehicle de stoerste, modernste en sportiefste uitstraling te geven. Bij de Volkswagen T-Cross ligt dat anders. De T-Cross is weliswaar anders dan een doorsnee hatchback, maar doet er tegelijkertijd alles aan om zo gewoon en vertrouwd mogelijk te zijn. Nu is de T-Cross vernieuwd voor modeljaar 2024 met een nieuw uiterlijk, een nieuw interieur en modernere elektronica. Is de compacte SUV desondanks gewoon gebleven?
Bij de Volkswagen T-Cross draait alles om het vertrouwde. Ondanks een verjongingskuur is de T-Cross gewoon gebleven met traditionele benzinemotoren en bediening met fysieke knoppen. Goed weggedrag.
Plus
- alles gewoon en vertrouwd
- stoelen voor Europees postuur
- prima rijeigenschappen
Min
- duurder in aanschaf en gebruik dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Weet de Volkswagen T-Cross zijn nuchtere karakter te behouden ondanks een verplichte verjongingskuur met heel veel elektronica? Zeker! Op het gebied van luxe en infotainment is de T-Cross bij de tijd, maar dit is absoluut geen rijdende computer geworden. De verplichte veiligheidsvoorzieningen geven de nodige speelruimte en zijn dankzij een zorgvuldig gekozen geluid minder opdringerig dan gewoonlijk. Het uiterlijk en de aankleding zijn zelfs beschaafder geworden, waarmee de T-Cross zich nog nadrukkelijker onderscheidt van de modepopjes en futuristische voertuigen van de concurrentie.
De motoren zijn niet gemoderniseerd sinds 2019. Dat kan als een zwak of een sterk punt worden gezien. De relatief hoge CO2-uitstoot en het relatief hoge verbruik zorgen ervoor dat de T-Cross duurder is in aanschaf en in gebruik dan een volledig elektrische auto (zeker wanneer wordt gekozen voor een luxe uitvoering). Tegelijkertijd bedient de T-Cross hiermee kopers die niet gediend zijn van nieuwe techniek en zich prettiger voelen bij het oude vertrouwde.
Na een week rijden met de T-Cross luidt de conclusie: alles aan deze auto deugt. Echter, omdat de T-Cross op geen enkele manier bijzonder of innovatief is, is er ook niets beter dan gemiddeld. De Volkswagen T-Cross is daarom vernieuwd voor modeljaar 2024 en toch vertrouwd als altijd.
Volkswagen T-Cross 95 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
16.701 km - 2023 € 26.445,-
80.221 km - 2022 € 19.950,- incl. BTW
3.511 km - 2024 € 34.995,-
175.369 km - 2019 € 16.950,- incl. BTW
38.485 km - 2020 € 20.749,- incl. BTW
15.139 km - 2023 € 33.440,- incl. BTW
35.328 km - 2020 € 22.450,- incl. BTW
57.341 km - 2022 € 26.449,- incl. BTW
34.745 km - 2020 € 21.949,- incl. BTW
56.619 km - 2020 € 19.449,- incl. BTW
47.854 km - 2021 € 26.849,- incl. BTW
62.853 km - 2019 € 18.950,- incl. BTW
148.346 km - 2021 € 18.750,-
104.958 km - 2021 € 19.950,- incl. BTW
130.859 km - 2021 € 19.250,-
2024 € 34.490,- incl. BTW
2024 € 30.390,- incl. BTW
10.526 km - 2023 € 23.945,- incl. BTW
2024 € 36.358,- incl. BTW
27.844 km - 2023 € 26.880,- incl. BTW
44.933 km - 2020 € 23.950,- incl. BTW
91.786 km - 2020 € 19.995,- incl. BTW
3.122 km - 2024 € 34.950,- incl. BTW
78.192 km - 2020 € 22.440,- incl. BTW
87.030 km - 2019 € 21.440,- incl. BTW