Bouwjaar | 07-11-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 16.500 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-553-JJ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 330 kW (449 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 07-11-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 16.500 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-553-JJ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 330 kW (449 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | ABT Sportsline Nederland |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Frankfurtstraat 36 |
Postcode | 1175 RH |
Plaats | Lijnden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)20 - 8228355 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | abt-nederland.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: jun. 2021 - apr. 2023
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 331 kW (450 PK)
Vermogen elektromotor(en): 100 kW (136 PK)
Vermogen brandstofmotor: 331 kW (450 PK)
Koppel: 450 Nm
Aantal cilinders: 6
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 75 liter
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 240 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 501 x 200 x 171 cm
Wielbasis: 299 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.415 kg
Laadvermogen: 640 kg
GVW: 3.055 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 56 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,6 l/100km (1 op 38,5)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 472 - € 517 per kwartaal
- ABT Front skirt
- ABT Rear Diffuser
- ABT Rear Spoiler
- ABT Power S upgrade 450 PK
- ABT HR23 Glossy Black wielenset
- ABT Fender Inserts
- ABT Front & Rear badges
- Verlaging luchtvering
- Alcantara stuurwiel met stuurwielverwarming
- Alcantara pookknop
- XPEL smoke koplampen en achterlichten
- Voorruit en voorste zijruiten XPEL tint / UV protection folie
- Remcalipers in Audi Sport blauw
- Moving Intelligence MI50 voertuigvolgsysteem
Er wordt nog gereden met de auto waardoor de kilometerstand kan afwijken.
De Audi Q8 is te bezichtigen op afspraak.
= Bedrijfsinformatie =
ABT Sportsline is een tuning bedrijf met wereldwijde bekendheid. Met ruim 125 jaar ervaring is ABT Sportsline uitgegroeid tot het grootste VAG-tuning bedrijf van de wereld en heeft het uitzonderlijke expertise op het gebied van performance parts. De opgedane kennis uit de racerij ziet u rechtstreeks terug in onze producten. Niet voor niets is ons motto "From the race track to the road".
ABT Sportsline werkt in nauw verband samen met Audi/Volkswagen en is als ontwikkelingspartner nauw betrokken bij onder andere elektrificatie projecten van het concern. Ook op dit gebied put ABT uit de opgedane kennis in het Formule-E kampioenschap.
ABT Sportsline Nederland is importeur en bedient vanuit Lijnden verschillende landen zoals Nederland, Luxemburg, Tsjechië, Croatië, Roemenië en Bulgarije. Wij heten u van harte welkom in Lijnden voor de ultieme ABT-experience!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi Q8 e | Sterker met een stekker
De Audi Q8 is een zeer grote SUV. Om die aan te drijven is logischerwijs een zeer grote motor nodig. En vanwege CO2-uitstoot en de bijbehorende aanschafbelasting is een dieselmotor voor de Q8 de meest logische keuze. Nu introduceert Audi echter een alternatief: de Q8 plug-inhybrid.
De Audi Q8 plug-in hybrid biedt louter voordelen boven de variant met alleen een verbrandingsmotor. De hybrid is stiller, sterker, soepeler en veel voordeliger in aanschaf en gebruik.
Plus
- nog stiller en verfijnder dan een conventionele Q8
- ruim en praktisch
- uiterst comfortabel
Min
- reactie gaspedaal verschilt bij rijden op elektra of benzine
- Achterste zijruiten niet geheel te openen
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
De Audi Q8 is voortaan ook leverbaar met plug-inhybride aandrijving. Dit is een logische ontwikkeling, want diesel raakt vanwege de samenstelling van de uitlaatgassen uit de gratie, terwijl CO2-belasting giganten zoals de Q8 extra kostbaar maakt. Wie om welke reden dan ook nog niet klaar is voor de geheel elektrische auto, heeft aan een plug-inhybride een goede tussenoplossing. De "Q8 TFSI e" is op de korte afstand stil, soepel en uitstootvrij zoals een volledig elektrische auto. Op de langere afstand zorgt diezelfde elektromotor ervoor dat de benzinemotor zijn werk efficiënter en met meer verfijning doet. Voor wie vooral naar de prijs kijkt: de plug-inhybrid is minimaal 23.000 euro voordeliger dan een Q8 met dieselmotor.
Nadelen kent de hybride-techniek niet, anders dan de noodzaak om regelmatig op te laden. Wanneer niet consequent wordt geladen, is de batterij slechts ballast en pakt het verbruik zelfs hoger uit. Het extra gewicht van de batterij is op het totaalgewicht van de Q8 relatief klein. Het weggedrag is daarom gelijk gebleven: comfortabel met een sportieve ondertoon.