Bouwjaar | 24-10-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 1.500 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 24-10-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 1.500 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | ABT Sportsline Nederland |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Frankfurtstraat 36 |
Postcode | 1175 RH |
Plaats | Lijnden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)20 - 8228355 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | abt-nederland.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modeljaar: 2024
Technische informatie
Vermogen brandstofmotor: 410 kW (557 PK)
Koppel: 750 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 75 liter
Acceleratie (0-100): 4,6 s
Topsnelheid: 240 km/u
Ledig gewicht: 2.390 kg
Wielbasis: 300 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,3 l/100km (1 op 76,9)
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Onderhoudsboekjes: Digitaal
ABT Sportsline Nederland heeft een van de eerste Audi Q8 Facelift ABT's in de verkoop. Deze Q8 60 TFSIe is af-fabriek bomvol en bijna RSQ8 waardig uitgevoerd! Zo heeft deze Nimbus grijze (Audi Exclusive) Q8 een advanced onderstel, carbon interieur, carbon spiegels, S-Sportstoelen incl. rode stiksels en rode gordels, het B&O Advanced sound system incl. noice cancelling, een uitgebreid leder pakket, alcantara hemel, en nog veel meer. Uiteraard zijn alle beschikbare ABT upgrades op deze Q8 uitgevoerd.
Nieuwprijs Audi Q8: €180.761
ABT Upgrades: €31.950
Totaal: €212.711
ABT Upgrades:
- ABT Power upgrade naar 557pk/ 750Nm (incl. 5 jaar verlengde fabrieksgarantie)
- ABT Q8 Frontskirt (in two tone gespoten)
- ABT Q8 Rearskirt (in two tone gespoten)
- ABT Q8 Dakspoiler (in two tone gespoten)
- ABT Q8 Fender intakes
- ABT HR23 Glossy Black compleetset incl. bandenspanningsensoren
- ABT Verlagingsmodule
Fabrieksopties:
- Nimbus grijs (Audi Exclusive)
- B&O Advanced 3D sound
- Uitgebreid leder pakket
- Panorama dak
- Alcantara hemel (Audi Exclusive)
- Carbon interieur
- Carbon spiegelkappen
- Advanced onderstel (vierwielsturing en rol stabilisator)
- Audi Design pakket met rode stiksels en rode gordels
- Assistentiepakket plus (Tour + City + Parkeren)
- S-sportstoelen incl. ventilatie en massage
- Stoelverwarming voor + achter
- HD Matrix Laser LED
- OLED achterlichten
- Ambiente verlichting plus
- Head-up display
- Privacy glas
- Akoestische voorruiten
- Draadloos verwarmbare en akoestische voorruit
- Comfortsleutel incl. diefstalalarm
- Homelink garage opener
- Audi Connect key
- Audi pre sense rear
- Adaptieve ruitenwissers met geïntegreerde ruitensproeiers
- Audi phone box
- Comfort standkachel
- Ionisator + aromatisering
- Zonnneschermen achter
- Verwarmd stuurwiel
- Elektrische stuurwielverstelling
- Optiekpakket zwart plus
- Achterbank plus
- Elektrische stoelen incl. memory bestuurdersstoel
- Opbergsysteem
- USB achter
- Zwarte dakrails
= Bedrijfsinformatie =
ABT Sportsline is een tuning bedrijf met wereldwijde bekendheid. Met ruim 125 jaar ervaring is ABT Sportsline uitgegroeid tot het grootste VAG-tuning bedrijf van de wereld en heeft het uitzonderlijke expertise op het gebied van performance parts. De opgedane kennis uit de racerij ziet u rechtstreeks terug in onze producten. Niet voor niets is ons motto "From the race track to the road"
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi Q8 e | Sterker met een stekker
De Audi Q8 is een zeer grote SUV. Om die aan te drijven is logischerwijs een zeer grote motor nodig. En vanwege CO2-uitstoot en de bijbehorende aanschafbelasting is een dieselmotor voor de Q8 de meest logische keuze. Nu introduceert Audi echter een alternatief: de Q8 plug-inhybrid.
De Audi Q8 plug-in hybrid biedt louter voordelen boven de variant met alleen een verbrandingsmotor. De hybrid is stiller, sterker, soepeler en veel voordeliger in aanschaf en gebruik.
Plus
- nog stiller en verfijnder dan een conventionele Q8
- ruim en praktisch
- uiterst comfortabel
Min
- reactie gaspedaal verschilt bij rijden op elektra of benzine
- Achterste zijruiten niet geheel te openen
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
De Audi Q8 is voortaan ook leverbaar met plug-inhybride aandrijving. Dit is een logische ontwikkeling, want diesel raakt vanwege de samenstelling van de uitlaatgassen uit de gratie, terwijl CO2-belasting giganten zoals de Q8 extra kostbaar maakt. Wie om welke reden dan ook nog niet klaar is voor de geheel elektrische auto, heeft aan een plug-inhybride een goede tussenoplossing. De "Q8 TFSI e" is op de korte afstand stil, soepel en uitstootvrij zoals een volledig elektrische auto. Op de langere afstand zorgt diezelfde elektromotor ervoor dat de benzinemotor zijn werk efficiënter en met meer verfijning doet. Voor wie vooral naar de prijs kijkt: de plug-inhybrid is minimaal 23.000 euro voordeliger dan een Q8 met dieselmotor.
Nadelen kent de hybride-techniek niet, anders dan de noodzaak om regelmatig op te laden. Wanneer niet consequent wordt geladen, is de batterij slechts ballast en pakt het verbruik zelfs hoger uit. Het extra gewicht van de batterij is op het totaalgewicht van de Q8 relatief klein. Het weggedrag is daarom gelijk gebleven: comfortabel met een sportieve ondertoon.