Bouwjaar | 15-10-2009 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 91.456 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.521 cc |
Vermogen | 161 kW (219 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 15-10-2009 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 91.456 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.521 cc |
Vermogen | 161 kW (219 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | AutoRais |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | ijweg 180 |
Postcode | 1161 GE |
Plaats | Zwanenburg |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24275111 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autorais.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 5
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 225/50 R17
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 230 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 477 x 215 x 166 cm
Wielbasis: 285 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.581 kg
Laadvermogen: 839 kg
GVW: 2.420 kg
Max. trekgewicht: 1.700 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 224 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,4 l/100km (1 op 10,6)
Brandstofverbruik in de stad: 13,3 l/100km (1 op 7,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,1 l/100km (1 op 14,1)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal
Voor families met haast!
De S-Max laat z'n spieren helemaal niet zien. Uitgeklopte wielkasten, luchtroosters op de flanken, een dubbele uitlaat, deze verklappen dat deze MPV de fijne 2,5-liter vijfcilinder van Volvo in de neus heeft, goed voor 220 pk.
Ondanks al het uiterlijk vertoon is de praktische kant niet vergeten. De S-MAX kent alle verplichte bakken, vakken en bekerhouders die bij een MPV horen. De stoelen zijn uitgevoerd in een fraaie combinatie van alcantara en leder en zitten voortreffelijk. De "climate seats" zorgen niet alleen voor stoelverwarming in de winter, maar ook voor stoelkoeling; een zalige voorziening die tijdens warme zomerdagen iedere cent waard is.
Met de S-MAX heeft Ford een unieke auto neergezet. De makers hebben het concept van de familiebus compleet overhoop gegooid en dat heeft een bijzonder resultaat opgeleverd. De S-MAX is van binnen en van buiten een designstatement op wielen. Die presentatie zorgt voor een aangenaam begin van iedere rit. Het veelbelovende uiterlijk wordt waargemaakt met het weggedrag van een gewone personenauto en de prestatiedrang van een sportwagen.
Evenals iedere andere MPV is de S-MAX ruim en praktisch. Deze MPV is echter zo cool dat dat slechts een bijzaak is geworden. De Ford S-MAX is geen familiebusje dat moet omdat er kinderen zijn. De Ford S-MAX is een stijlvolle ruimteauto die mag omdat het anders, eigenwijs en onderscheidend is.
Dit exemplaar is bijna toegetreden tot de Youngtimers( Oktober 2024 is deze alweer 15 jaar oud en fiscaalvriendelijk te berijden, vraag naar de opzet) .
Aan alles is te zien dat deze MPV niet veel heeft geleden, smetteloos zowel binnen als buiten.
Uiteraard met complete dealer onderhoudshistorie en tellerrapport ( recent distributie vervangen, dus de aankomende tijd even geen hoge kosten ).
= Bedrijfsinformatie =
Wij berekenen geen afleverkosten, eerst even bellen voor een afspraak a.u.b
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford S-MAX | Wel goed, niet gek
Achter de Ford S-Max zit een bijzonder verhaal. Na het ontwikkelen van de Galaxy had Ford onderdelen en productie-capaciteit over. Was daar misschien iets nuttigs mee te doen? Na heel veel onderzoek, talloze klanten-panels en vele conceptcars vond Ford het antwoord: de S-Max. Deze knotsgekke MPV overtrof het succes van de Galaxy. Daarom is het nu tijd voor de nieuwe, tweede generatie S-Max.
De S-Max was ooit de knotsgekke MPV van Ford. De nieuwe S-Max is een prima MPV, maar geen bijzondere auto. Voor wie wel een MPV nodig heeft, maar liever een design-auto had willen hebben. Niks mis mee
Plus
- uiterst comfortabel
- vooruitstrevende, bruikbare elektronica
- prima rijeigenschappen
Min
- niet zo opwindend als vorige generatie
- fors verbruik
- matige binnenruimte gezien de buitenmaten
Conclusie
Met de eerste S-Max zette Ford een uniek product neer. Voor het eerst werd een MPV gekocht om het imago en niet om de ruimte. En dus waren de verwachtingen bij de testrit met de tweede generatie van de S-Max hooggespannen.
Helaas beantwoordt de nieuwe S-Max niet aan de hooggespannen verwachtingen. De nieuwe S-Max ziet er goed uit, staat bol van de innovatieve techniek en rijdt prima. Een verstandige keuze dus. Maar... daar gaat het niet om bij een S-Max! In vergelijking met de eerste generatie ontbreekt het de nieuwe S-Max aan charisma, eigenzinnigheid en rijplezier. Kortom: de nieuwe S-Max is wel goed, maar niet gek.