Land Rover Defender 110 P400e X 3-Zone Airco Head-Up Display Standkachel Unieke uitvoering
€ 129.900,- incl. BTW
Bouwjaar | 01-06-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 5.400 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.997 cc |
Vermogen | 297 kW (405 pk) |
Land Rover Defender 110 P400e X 3-Zone Airco Head-Up Display Standkachel Unieke uitvoering
€ 129.900,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 01-06-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 5.400 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.997 cc |
Vermogen | 297 kW (405 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Outland Outstanding Land Rovers |
Contactpersoon | Harold de Vries |
Adres | Oosteinderweg 335A |
Postcode | 1432 AX |
Plaats | Aalsmeer |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)297 - 303050 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 31173117 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.outland.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: sep. 2020 - 2024
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 297 kW (404 PK)
Vermogen elektromotor(en): 76 kW (103 PK)
Vermogen brandstofmotor: 221 kW (300 PK)
Koppel: 640 Nm
Aantal cilinders: 4
Aandrijving
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 90 liter
Actieradius: 35 km (43 km elektrisch)
Transmissie
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,6 s
Topsnelheid: 191 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 2.600 kg
Wielbasis: 302 cm
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accutype: lithium-ion
Accuconditie: 100%
Accu laden: Type 2, 1-fase, 7.4 kW, 12 km actieradius per uur, compleet vol in 2 uur en 45 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 32 kW, 42 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 30 minuten
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,7 l/100km (1 op 37,0)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 45,7 kWh/100km
Energielabel: A
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 01-06-2029
Overige informatie
Onderhoudsboekjes: Digitaal
Laadtijd normaal stopcontact: 02:45
Ingeschat verbruik: 37.2 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 47 km
Actieradius praktijk winter: 37 km
Verbruik praktijk zomer: 45.7 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 55.2 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 45.7 kWh/100km
Outland Outstanding Land Rovers biedt aan;
;
In Nederland betaalt u bij aanschaf van een nieuwe auto BPM (Belasting Personen- en Motorrijwielen). Deze belasting wordt gebaseerd op de CO2-uitstoot van de auto. Bij een Plug-in Hybride (PHEV) is het bepalen van een theoretische CO2-uitstoot die de praktijk weerspiegeld, ingewikkeld. Iemand die altijd elektrisch rijdt met zijn PHEV stoot bijna niets uit. Iemand die nooit zijn auto oplaadt en altijd op brandstof rijdt, stoot veel meer uit. Vanaf 1 januari 2025 komt daar op Europees niveau verandering in met de komst van de Euro 6e-bis regelgeving. Die hanteert een berekening die voortkomt uit praktijkmetingen en gebaseerd is op een referentieafstand van 2.200 km in plaats van 800 km. Hierdoor komt de theoretische CO2-uitstoot van PHEV's dichter bij de werkelijkheid te liggen. Dit gaat in Nederland resulteren in een fors hogere BPM en dus hogere aanschafprijs van Plug-in hybride auto's.
;
Land Rover anticipeert hier alvast op door de P400e motor van de Land Rover Defender te vervangen voor een P300e motor. De huidige P400e uitvoering heeft een benzinemotor met een vermogen van 301 pk en een elektromotor met een vermogen van 103 Kw. Het totale systeemvermogen komt hiermee uit op 404 pk. De P300e heeft een benzinemotor met 'slechts' 200 pk en dezelfde elektromotor met een vermogen van 103 Kw. Wij hebben het gevoel dat een totaalvermogen van 300 pk eigenlijk een beetje te kort is voor zo'n grote auto en kopen daarom zoveel mogelijk nieuwe Defenders, companycars en directieauto's o
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!