vorige 2 van 2 volgende

Land Rover Defender Pick-UP Tophat - Fully Handbuilt - Hot Cammed LS3

€ 225.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 23-11-1984
Categorie Bedrijfswagen
BTW / Marge Marge
Kmstand 23.021 km
Deuren 2
Kenteken BK-59-PG
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 6.200 cc
Vermogen 404 kW (550 pk)

Land Rover Defender Pick-UP Tophat - Fully Handbuilt - Hot Cammed LS3


€ 225.000,-

Algemeen

Bouwjaar 23-11-1984
Categorie Bedrijfswagen
BTW / Marge Marge
Kmstand 23.021 km
Deuren 2
Kenteken BK-59-PG
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 6.200 cc
Vermogen 404 kW (550 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Cool Classic Club B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Energiestraat 3
Postcode 1411 AN
Plaats Naarden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.coolclassicclub.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • boordcomputer
  • lederen bekleding
  • sportstoelen
  • trekhaak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Pick-Up (grijs kenteken)

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Laadvermogen: 1.190 kg
GVW: 1.190 kg

Interieur
Interieurkleur: Rood
Aantal zitplaatsen: 3

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

English/German

--

A Topheat speaks louder than words. 

De Land Rover Defender. Een auto die synoniem stond voor snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de savanne in Afrika. Tegenwoordig heeft de gemiddeld Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is de brug van de Prinsengracht en offroad door het zandpaadje naar paardrijles is ook wel heel wat, Boudewijn! Maar ach, de Defender is en blijft, praktische overwegingen daargelaten, een icoon!

De vier- of vijfpit zelfontbranders lenen zich prima voor het kruipen door modder en op lage toeren veel kracht leveren. Het nadeel is dat 100 km/h bereiken minder vlot gaat dan de gemiddelde baardgroei en dat ze de wegligging hadden van een tiener die voor het eerst na de Corona crisis de kroeg uit loopt. Tophat heeft het Defender icoon de 'AMG-tjes en SVR'ren' doen lachen met kiespijn. Hoe? Een LS3, hot-cammed, gekoppeld aan een Tremec 6 bak, ademend door een opmaat gemaakt side pipe systeem met klep, uiteraard. Nodig? Neuh. Leuk? Gadverdamme wat goed! 

En nou kan je tegenwoordig aardig kruisjes zetten bij bijvoorbeeld Designo van de G, maar niets kan tippen aan de Top(hat). Carbon widebody fenders, Detroit custom wielen (1 off), volledig custom onderstel, vliegtuig zekeringen op het dashboard met de aero klokken van Singer én een volledig -met de hand gemaakt- aluminium dashboard. De plankjes achterin? Gemaakt van ruim 100 jaar oud hout uit een Wijnchateau, uiteraard. Dat maakt die straight-piped V8 wel weer een beetje chique richting de schoonfamilie! Er past overigens prima een kerstboom achterin, dus hij kan onder de boom voor papa zelf. Zien we je snel?

--

A Topheat speaks louder than words. 

The Land Rover Defender. A car that was synonymous with snorkels, bull bars, winches, trenches and the savannah in Africa. Nowadays, the average Dutch Defender has it a little easier. The steepest slope is the bridge of the Prinsengracht and going offroad through the sandy path to horse riding lessons is quite something, Boudewijn! But hey, the Defender is and remains, apart from practical considerations, an icon!

The four- or five-cylinder diesel engine is ideal for crawling through mud and delivering a lot of power at low revs. The downside is that reaching 100 km/h is not as smooth as the average beard growth and they had the handling of a teenager walking out of the pub for the first time after the Corona crisis. Tophat the Defender icon has made the 'AMGs and SVRs' l

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Land Rover Defender | Titelverdediger

De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender  dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?

Autotest | Land Rover Defender Titelverdediger

De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.

Plus

  • uiterst capabel in het terrein
  • ook thuis op de verharde weg
  • (zeer) ruim en praktisch

Min

  • onhandig groot
  • hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
  • matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep

Conclusie

Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.

Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!

Deel deze advertentie