Bouwjaar | 09-07-2003 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 104.750 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.596 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
€ 49.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 09-07-2003 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 104.750 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.596 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Teeseling Auto Import |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kruisweg 1527a |
Postcode | 2142 LB |
Plaats | Cruquius |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 15060804 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.teeselingautoimport.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: dec. 2001 - jul. 2005
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Acceleratie (0-100): 5,5 s
Topsnelheid: 280 km/u
Ledig gewicht: 1.525 kg
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
De Porsche 996 is een auto die ons steeds meer bevalt en dat geldt blijkbaar niet alleen voor ons. Naarmate de tijd verstrijkt en de nieuwere modellen opkomst maken, is de auto plotseling weer in de belangstelling van veel liefhebbers gekomen. Velen zijn zich er echter snel weer bewust geworden dat het een echte Porsche is die niet alleen veel rijplezier voor zijn geld biedt, maar ook een betrouwbare, waardevaste en veilige rijmachine is.
Deze Porsche 996 4S Coupe werd in 2003 in Duitsland afgeleverd en heeft daar 2 eigenaren gehad. De laatste jaren stond de auto bij een liefhebber in de garage en wij hebben deze gekocht in het voorjaar van 2024. We hebben de auto volledig laten nakijken en een servicebeurt gegeven bij 97.000 kilometer. De auto hebben wij direct laten uitvoeren met de Porsche Classic Media systeem incl. Apple Carlpay (twv €1.700). Daarna is er in de zomermaanden ruim 7.000 kilometer mee gereden zonder enige problemen. Recent hebben we de auto in een Opticoat gezet zodat de lak volledig beschermd blijft.
Deze 996 4S is een complete auto met de juiste en mooie opties die je destijds kon bestellen. We hebben het hier niet over een instap model maar een zeer volledig uitgevoerde Porsche. Denk aan de juiste 3.6 motor, Leder pakket, Xenon verlichting, Sport uitlaat met sierstukken en het zeer mooie recent ingebouwde Porsche Classic Media systeem uitgevoerd met originele Apple Carplay.
Het rijden van de 4S is een genot. De vierwielaandrijving geeft een vertrouwd gevoel en maakt het mogelijk om de cabrio in elke situatie onder controle te houden. Afhankelijk van de omstandigheden verdeelt de aandrijfkrachten tussen de voorwielen en achterwielen in een verhouding van vijf tot veertig procent.
Het onderscheid tussen de normale Carrera en Carrera 4S ligt zowel in het uiterlijk als in de techniek. De 4S herkent men direct aan zijn imponerende brede heupen. De achterspatborden zijn 60 mm breder dan de normale uitvoering en staan zeer goed bij elkaar. De breedte wordt nog eens extra geaccentueerd door de doorlopende reflectiebalk tussen beide achterlichten. Remmen doet de 4S fenomenaal omdat hij hetzelfde remsysteem heeft als de Turbo.
De auto is afkomstig van een auto liefhebber en heeft zichtbaar altijd in een verwarmde garage gestaan. De vorige eigenaren hebben deze auto altijd bij de Porsche dealer of een specialist in onderhoud gehad. U zult begrijpen dat dit een liefhebbers auto betreft.
Vermogen: 320 pk. bij 6800 t/pm.
Koppel : 370 Nm. bij 4250 t/pm.
Topsnel
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.