Bouwjaar | 22-07-1968 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 9.645 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Oranje Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 95 kW (129 pk) |
€ 107.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 22-07-1968 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 9.645 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Oranje Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 95 kW (129 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Cool Classic Club B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energiestraat 3 |
Postcode | 1411 AN |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.coolclassicclub.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Tellerstand: 5.993 mijlen
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Live at the Classic Car auctions: https://www.classiccar-auctions.com/nl/auctions
English/German below.
If this car doesn't excite you, check your pulse. - Porsche
Porsche, een merk dat bekend staat om prachtige lijnen en een ongeëvenaarde strakke techniek.
Deze Porsche is nog zoals Ferdinand het bedoeld heeft; zonder stootstrips of plastic.
Chroom en andere mooie materialen omringen je met de uitstraling zoals de 911 echt hoort te zijn.
Als je instapt, krijg je meteen het gevoel dat je erin bent gaan zitten om te rijden.
Een auto die een waanzinnige rijervaring geeft, want de Targa-bar biedt een cabrio-ervaring met coupéstijfheid. Je manen door de wind en met je achterkant hard door de bocht. Natuurlijk is de Targa al onlosmakelijk verbonden met het imago van de 911. De Tangerine kleur brengt je helemaal terug naar de jaren zestig, een van Porsche's Skittles kleuren.
Deze 911 is een 'L-versie' (L van luxe), wat in het kort betekent dat het een 911 is met de specificaties van de 911S, maar met een 911T-motor erin. Deze is maar één jaar gemaakt en er zijn er dus maar 499 van gemaakt. Dit was de duurste die je in 1968 kon bestellen.
Onze Tangerine 911L komt net van een fervent Porsche verzamelaar die alles heeft getuned en met hulp van de Porsche specialist de auto weer super heeft laten rijden.
De auto is matching, een short-wheel-base en zeer origineel. Het is ook de Short Wheel Base versie met het gewilde 2.0 magnesium blok wat het een interessant verzamelaars- en zelfs beleggersobject maakt. Alle hokjes aangevinkt, nu alleen nog een nieuwe eigenaar.
Snel een ritje maken?
There are rational arguments for buying a new Porsche, but we won't bother you with them. - Porsche
--
If this car doesn't excite you, check your pulse. - Porsche
Porsche, a brand known for beautiful lines and an unparalleled tight technique.
This Porsche is still as Ferdinand intended; without impact bumpers or plastic.
Chrome and other beautiful materials surround you with the look as the 911 really should.
When you get in, you immediately get the feeling that you have sat down in it to drive.
A car that gives a crazy driving experience because the Targa bar offers a convertible experience with coupe stiffness. Your mane through the wind and with your rear end hard through the corner. Of course, the Targa is already inseparable from the 911's image. The Tangerine color takes you all the way back to the sixties, one of Porsche's Skittles colors.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.