Bouwjaar | 31-12-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 400 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.000 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
€ 125.000,-
Algemeen
Bouwjaar | 31-12-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 400 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.000 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Cool Classic Club B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energiestraat 3 |
Postcode | 1411 AN |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.coolclassicclub.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German below.
Het is zondagochtend net voor zonsopgang. Alle kinderen liggen nog op één oor, maar jij staat al opgewonden naast je bed. Je hebt beloofd croissants te halen voor het zondags ritueel, maar stiekem weet iedereen in het gezin dat jij niet zo vroeg voor die vier croissants. Sinds enkele weken heb je een droom verwezenlijkt: je hebt een sixties Porsche 911T gekocht. Je staat voor je glimmende bolide en kijkt met een brede glimlach naar de auto. Hoog tijd om te doen waarvoor de 911T echt gemaakt is: touren. Twee uur heen rijden, een kwartiertje bij de bakker, de croissants vergeten en met een verse jus d'orange, weer terug.
Deze 911T is niet zomaar een auto; ze heeft in zes jaar tijd een uitgebreide restauratie ondergaan, waarbij ongeveer 2500 arbeidsuren zijn geïnvesteerd. In mei 2022 was het meesterwerk eindelijk voltooid, en nu verkeert de auto nagenoeg in nieuwstaat. Elk onderdeel is zorgvuldig gereviseerd of gerepareerd, met gebruik van originele onderdelen van Carmax, een leverancier die Porsche tijdens de productie voorzag van moeren, schijven en bouten. De restauratie had als doel de originele fabrieksstandaard te repliceren, en dat is gelukt. De motor is gebouwd door SSP Knut Grave, en de auto beschikt over matching numbers, de originele Hellelfenbein kleur, een originele Becker radio, leren riemen voor bagage en achterstoelen, basket weave deurpanelen, en origineel gereedschap met diverse handleidingen.
Dus, terwijl je weer onderweg bent naar een bakker vier dorpen verderop om wel met croissants thuis te komen, geniet je van de perfectie en het vakmanschap van je 911T. Elke kilometer voelt als een eerbetoon aan de jaren van liefde en zorg die in deze auto zijn gestoken. Dat maakt je zondags ochtendrit niet alleen een plezier, maar een viering van een droom die werkelijkheid is geworden.
--
English.
It is Sunday morning just before sunrise. All the kids are still fast asleep, but you're already up and excited next to your bed. You promised to get croissants for the Sunday ritual, but secretly everyone in the family knows that you're not up so early just for those four croissants. For a few weeks now, you have fulfilled a dream: you've bought a sixties Porsche 911T. You stand in front of your shiny car and smile broadly at it. It's high time to do what the 911T was really made for: touring. Two hours of driving there, a quarter of an hour at the bakery, forgetting
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.