vorige 1 van 6 volgende

Rover 75 1.8 Club 133.446 KM met NAP.

€ 3.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 31-05-2002
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 133.446 km
Deuren 4
Kenteken 04-JL-NR Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.796 cc
Vermogen 88 kW (120 pk)

Rover 75 1.8 Club 133.446 KM met NAP.


€ 3.500,-

Algemeen

Bouwjaar 31-05-2002
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 133.446 km
Deuren 4
Kenteken 04-JL-NR Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.796 cc
Vermogen 88 kW (120 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Your Classic Car
Contactpersoon Eric van den Berg
Adres Nikkelstraat 2717
Postcode 1411 AG
Plaats Naarden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 24716382 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airbags (window)
  • airbags gordijn (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • in hoogte verstelbaar stuur
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • parkeersensor
  • startonderbreker
  • stuurbekrachtiging
  • trekhaak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Constructiejaar: 2002

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Tankinhoud: 65 liter
Acceleratie (0-100): 11,6 s
Topsnelheid: 195 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 4747 x 1778 x 1424 cm
Wielbasis: 275 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.375 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.475 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 737 kg)

Interieur
Interieur: beige, Velours
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 185 g/km
Emissieklasse: Euro 3

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,8 l/100km (1 op 12,8)
Brandstofverbruik in de stad: 10,7 l/100km (1 op 9,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6 l/100km (1 op 16,7)

Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: gemiddeld
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal

Nederlandse Rover 75 1.8 Club met slechts 133.446 km. Ruim 16 jaar in het bezit geweest van de laatste (2de) eigenaar. Niet in gerookt, en voorzien van een logisch tellerrapport. Te koop van particulier in consignatie.

De Rover is goed onderhouden, slechts 5.500 km geleden is de distributieriem vervangen en uiteraard is in het verleden de koppakking vernieuwd. Recent zijn de voorste remblokken vervangen en 2 banden. De APK heeft geen opmerkingen en is geldig t/m januari 2025.

De 75 is één van de beste auto's die het Rover-concern ooit bouwde. Dankzij de toenmalige eigenaar BMW is er toen een uitstekende auto ontwikkeld uit de tijd dat BMW zelf nog auto's bouwde van hoge kwaliteit. De buitenkant is heel stijlvol en veel mooier dan de gemiddelde saaie middenklasser. De kleur Arden Green mica staat de auto heel goed, al heeft deze 75 wel wat gebruikssporen. Er zijn enkele delen overgespoten en de lak is wat dof. Dat verklaart ook de scherpe prijs.

Het interieur is opvallend mooi en zeer goed verzorgd. Sowieso is het van binnen heel Brits met veel hout, chroom en mooie ovale meters. De stoelen zijn bekleed met sandstone velours bekleding en alles is heel. Het dashboard met houtinleg is sfeervol en alle meters werken zoals het hoort inclusief de duo zone climate control.

Het onderstel is door BMW ontwikkeld, dus de wegligging, besturing en het comfort staan op een hoog niveau. Ook de 5 bak schakelt als een BMW, soepel en precies. Het is dus een perfecte reiswagen, die ook nog geschikt is al youngtimer voor ondernemers.

Conclusie: een technisch betrouwbare middenklasser die veel mooier en exclusiever is dan al die grijze muizen die je onderweg ziet. Je rijdt in stijl en je zit in een prachtig interieur. De 1.8 motor is sterk genoeg en heel zuinig; de verbruiksmeter geeft nu 6.9 ltr aan, dat is dus 1 op 14,5. En gezien de lage km stand is deze 75 scherp geprijsd.

Deze advertentie is met zorg samengesteld, het kan echter voorkomen dat het daadwerkelijke uitvoeringsniveau van de auto afwijkt van de omschrijving in de advertentie. Vraag ons daarom naar de exacte specificaties. Aan de informatie in deze advertentie kunn

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Rover 75 | High society

Volgens de Britten is het de enige auto die vanuit de ruimte zichtbaar is. Naar verluidt staan er tienduizenden onverkochte Rovers 75 op opslagterreinen verdeeld over heel Engeland. In de rest van Europa wint de auto designprijzen en heeft de dealer geen enkele moeite de 75 aan de man te brengen. De Rover 75 toont immers grote overeenkomsten met de veel duurdere Jaguar S-type, rijdt als een echte limousine maar kost beduidend minder. Waarom moeten de anders zo chauvinistische Britten niets van hun eigen product hebben?

Autotest | Rover 75 High society

Wie voor de Rover 75 kiest, kiest voor exclusiviteit en een statige uitstraling. De rijeigenschappen zijn dik in orde en in verhouding tot de prijs van de auto van een wonderlijk hoog niveau.

Plus

  • concurrerend geprijsd
  • chique
  • heerlijke reisauto

Min

Conclusie

Wie voor de Rover 75 kiest, kiest voor exclusiviteit en een statige uitstraling. De rijeigenschappen zijn dik in orde en in verhouding tot de prijs van de auto van een wonderlijk hoog niveau. Zo is de 75 goedkoper dan de Mercedes C-klasse en geeft toch een groter gevoel van luxe. Wat is er dan mis mee? Het is de uitstraling die de Britten niet aanspreekt. Zoals niet iedere Nederlander in een molen woont, op klompen loopt en kaas eet, herkent de moderne Engelsman zich niet in de traditionele vormgeving van de Rover 75. Des te meer meer Rover 75's voor ons!

Deel deze advertentie