Volkswagen Golf 8 2.0 TSI R 4Motion 333PK 20 Years | Performance | Pano | Akrapovic | H/K | ACC
€ 67.995,- incl. BTW
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 18-09-2023 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 16.471 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | MC-01-24 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 245 kW (334 pk) |
Volkswagen Golf 8 2.0 TSI R 4Motion 333PK 20 Years | Performance | Pano | Akrapovic | H/K | ACC
€ 67.995,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 18-09-2023 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 16.471 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | MC-01-24 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 245 kW (334 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | C Gallery Exclusive |
Contactpersoon | Cris de la Torre Diaz |
Adres | George Marshallweg 7 |
Postcode | 1689 ZS |
Plaats | Zwaag |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)229 - 755707 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.cgalleryautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jun. 2023 - jun. 2024
Technische informatie
Koppel: 420 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 55 liter
Acceleratie (0-100): 4,6 s
Topsnelheid: 270 km/u
Ledig gewicht: 1.455 kg
Wielbasis: 262 cm
Interieur
Interieur: Licht grijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,1 l/100km (1 op 12,3)
Energielabel: E
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
MC: 0124
De prijs is inclusief BTW.
Wist je dat bestuurders van Duitse auto's tot de meest merkentrouwe rijders horen? Geen wonder, want onze oosterburen koppelen kwaliteit en betrouwbaarheid aan grote klasse en uitstekende prestaties. Volkswagen-rijders weten het: een VW is gebouwd voor duurzaamheid en deze Golf ziet er dan ook uit als nieuw. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder benzinemotor en een automatische transmissie. Deze Volkswagen Golf legt bestuurder én bijrijder compleet in de watten met de verwarmbare voorstoelen. In deze sportstoelen voel je je één met je auto. Van binnen lijkt het allemaal uitermate ruim dankzij de vrije inval van daglicht via het elektrisch bediende glazen panoramadak. Bij deze Volkswagen Golf is aan alles gedacht, tot en met een verwarmd stuurwiel aan toe. Ook is de auto voorzien van: 19 inch lichtmetalen velgen, Full LED koplampen, sportonderstel, dakspoiler, donker getint glas achter en in delen neerklapbare achterbank.
Over het digitale dashboard is goed nagedacht. Alle belangrijke functies binnen en buiten in één oogopslag. De achteruitrijcamera maakt inparkeren gemakkelijker dan ooit. Adaptive cruise control is een comfortabele en veilige optie. Het systeem reguleert de snelheid en houdt automatisch afstand tot uw voorligger. Rijden-stilstaan, rijden-stilstaan. Niks is irritanter en vermoeiender dan filerijden. Daar heeft deze Volkswagen Golf een oplossing voor: de file assistent, die met radarmeting permanent het tempo aanpast op de voorligger. Zelfs als die stopt. Praat tegen deze auto en de auto doet wat u wilt dankzij de ingebouwde spraakbediening. Natuurlijk behoren connected drive services, navigatiesysteem, electronic climate control, draadloos opladen, DAB ontvangst en regensensor ook tot de uitrusting van deze complete auto.
Deze Volkswagen biedt u niet alleen comfort en rijplezier, maar ook veiligheid. Actieve veiligheidssystemen houden voor u de weg in de gaten en reageren op onvoorziene situaties voordat u dat kunt. Bij de veiligheidssystemen van deze auto hoort ook de verkeersbord-detectie. Die leest tijdens het rijden als het ware met u mee en attendeert u op de significante verkeersborden langs en boven de weg. Met het Lane-keeping systeem gaat u nooit onbedoeld over de streep. Onbedoeld bumperkleven is er niet bij, dankzij de forward col
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.