Volkswagen Golf 8 2.0 TSI R 4Motion - Panorama | Memory | ACC | Leder
€ 43.950,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 20-05-2021 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 84.124 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | MC-11-27 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 20-05-2021 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 84.124 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | MC-11-27 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | C Gallery Exclusive |
Contactpersoon | Cris de la Torre Diaz |
Adres | George Marshallweg 7 |
Postcode | 1689 ZS |
Plaats | Zwaag |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)229 - 755707 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.cgalleryautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2021 - aug. 2022
Technische informatie
Koppel: 420 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 50 liter
Acceleratie (0-100): 4,7 s
Topsnelheid: 270 km/u
Maten
Wielbasis: 262 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.451 kg
Laadvermogen: 579 kg
GVW: 2.030 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 179 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,8 l/100km (1 op 12,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
MC: 1127
Het begrip veiligheid moet in een auto verankerd zijn in iedere vezel. Het is geen kwestie van achteraf een aantal veiligheidssystemen toevoegen, nee, het moet vanaf het allereerste begin in het ontwerp van de auto zijn opgenomen. Daarom munt juist Volkswagen uit in veiligheid, omdat iedere VW, dus ook deze Golf, volgens dit principe is ontwikkeld. Het zijn de degelijkheid van de constructie en de doordachtheid van het ontwerp die ervoor zorgen dat een Volkswagen jarenlang begeerlijk blijft. Zoals deze Golf, bijvoorbeeld. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder benzinemotor en een automatische transmissie. Het interieur ademt luxe door de leren bekleding. Een weldaad voor u en uw bijrijder: deze Volkswagen Golf heeft verwarmbare voorstoelen. Chauffeur en bijrijder zitten stabiel in de scherpe bochten door de sportstoelen. Houdt u van frisse lucht en van licht dan zit u helemaal goed met het elektrisch bediende panoramadak. Verder is de Volkswagen uitgerust met: 19 inch lichtmetalen velgen, Full LED koplampen, sportonderstel, donker getint glas achter, in delen neerklapbare achterbank en LED-achterlichten.
Duik in de digitale wereld van mobiliteit waar alles wat u nodig heeft voor een comfortabele en veilige rit, wordt geprojecteerd op het digitale dashboard. Ook achter de auto geen verrassingen bij het inparkeren. Daarvoor zorgt de achteruitrijcamera. Met adaptive cruise control houdt deze auto automatisch afstand tot uw voorligger. De aanwezige file assistent meet de afstand tot uw voorligger en zorgt voor een veilige afstand. Staat het voor u opeens stil? Dan zorgt het systeem dat de auto ook stopt. Slimme spraakbesturing herkent gesproken opdrachten en voert ze uit. De Volkswagen is standaard voorzien van: connected drive services, full map navigatiesysteem, electronic climate control, sportstuur met schakelpaddels, draadloos opladen en DAB ontvangst.
In de Volkswagen Golf heeft uw veiligheid en die van uw omgeving prioriteit. De actuele snelheidslimiet, een inhaalverbod en andere verkeersborden. De verkeersborddetectie ondersteunt u tijdens elke rit. Het Lane-keeping systeem zorgt dat u mooi binnen de lijntjes blijft. Ongemerkt buiten de rijstrook komen is er niet meer bij. Kop-staartbotsingen
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.